Newsletter

Zapisz się do newslettera, aby otrzymywać informacje o nowościach
Ciasta i ciastka z kremem, Torty

Ciasto Rafaello na biszkopcie – przepis

Styczeń 31, 2014 , 568850 Wyświetleń, WYDRUKUJ,
ciasto-rafaello-5

Wszystkim dobrze znane i przez większość uwielbiane – ciasto a la rafaello. Po zjedzeniu jednego kawałka można o nim tylko jedno napisać ” niebo w gębie”. Biszkopt jest lekki, puszysty i delikatny, natomiast masa dosyć gęsta i nie przesłodzona. Jeśli lubicie ciasta z alkoholem do masy można dodać niewielką ilość np. malibu. Najlepiej smakuje na drugi dzień po kilku godzinach spędzonych w lodówce. Ciasto przed podaniem należy wyciągnąć z chłodnego miejsca i podawać w temp. pokojowej. Doskonale sprawdzi się na urodziny lub inną okazję. Całość tworzy wspaniały deser, który zachwyci na pewno nie jedno podniebienie. Pozdrawiam.

SKŁADNIKI NA BISZKOPT:

  • 1 szklanka mąki tortowej
  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 4 łyżki oleju
  • 1 budyń śmietankowy ( proszek )
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli

 

SKŁADNIKI NA KREM KOKOSOWY:

  •  3 szklanki mleka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • kilka kropel aromatu śmietankowego
  • 200 g masła lub margaryny, temp. pokojowa
  • 200 g wiórków kokosowych

 

DODATKOWO:

  • wiórki kokosowe do obsypania wierzchu
  • 1 łyżka cukru pudru

Mąkę przesiewamy razem z proszkiem budyniowym i proszkiem do pieczenia. Białka oddzielamy od żółtek, dodajemy szczyptę soli i ubijamy na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodajemy stopniowo cukier i miksujemy przez ok. minutę, aż masa stanie się mocno gęsta i lśniąca. Następnie dodajemy żółtka, po dodaniu każdego miksując, olej oraz stopniowo mąkę z budyniem oraz proszkiem. Miksujemy na wolnych obrotach. Ciasto dzielimy na dwie części i przelewamy do dwóch tortownic o śr. 26 cm i pieczemy w temp. 180 C przez ok. 15 min. do tzw. suchego patyczka.

W 1,5 szklanki mleka rozpuszczamy przesianą mąkę pszenną. Drugą część mleka zagotowujemy razem z cukrem. Gotujące się mleko zestawiamy z ognia i wlewamy stopniowo, cały czas mieszając trzepaczką mieszaninę mleka z mąką. Ponownie wstawiamy na ogień i chwilę gotujemy, cały czas mieszając, aż masa mocno zgęstnieje. Odstawiamy, owijamy folią i zostawiamy do całkowitego wystudzenia. Miękką margarynę lub masło chwilę miksujemy razem z olejkiem śmietankowym. Następnie dodajemy po łyżce ostudzonego budyniu, cały czas miksując. Po całkowitym wymieszaniu masła z budyniem dodajemy wiórki kokosowe i mieszamy.

Na jeden blat biszkoptowy wykładamy połowę masy, następnie układamy drugi biszkopt lekko dociskając i smarujemy pozostałą masą całe ciasto razem z bokami. Na koniec ciasto dekorujemy wiórkami kokosowymi wymieszanymi z cukrem pudrem. Smacznego.

Wskazówka: biszkopt można nasączyć np. sokiem z ananasa lub mieszanką wody z alkoholem.

TUTAJ znajdziesz inne przepisy a la Rafaello.

  • Paulina Lawrenz

    Wygląda świetnie, ale nie rozumiem jednej części ” Następnie dodajemy po łyżce ostudzonego budyniu, cały czas miksując. Po całkowitym wymieszaniu masła z budyniem dodajemy wiórki kokosowe i mieszamy.” Skąd ten budyń? W składnikach był podany sam proszek i został wykorzystany na samym początku;-)

    • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

      Budyń wykonujemy własny z mleka, cukru i mąki i później łączymy z masłem. Proszek budyniowy gotowy dodajemy do biszkoptu :)

      • Paulina Lawrenz

        Aha, czyli są potrzebne 2budynie, jeden do biszkoptu(proszek), A drugi do masy?

        • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

          Tak. Jeden to proszek budyniowy ze sklepu, a drugi domowy wykonujemy
          własnoręcznie. Oczywiście można iść szybszą drogą i dodać do kremu
          zamiast domowego ten ze sklepu, ale domowy jest lepszy :)

          • Paulina Lawrenz

            Teraz rozumiem;-) nie wiedziałam,że można w ten sposób i z tych składników zrobić budyń, dziękuję za szybką odpowiedź;-);-)

          • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

            nie ma za co :)

  • Marta

    Witam ! Przeglądając przepisy na „rafaello” nie
    dało się obejść tego cuda ! Biszkopt upiekłam wieczorem, a na dzisiaj został
    tylko albo aż krem i wykończenie. Niestety musiałam za szybko wsypać mąkę do
    mleka albo za słabo trzepać, bo zrobiły mi się grudki :/ ale jakoś przez sitko
    je rozdrobniłam i jest oki – może jakaś rada na przyszłość żeby ominąć
    ceregiele z sitkiem ? Efekt końcowy olśniewający :) Dzięki za przepis !

    • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

      Dziękuję bardzo za miło komentarz :) Ja czasami mam taki patent, że dodaję rozpuszczoną mąkę do jeszcze nie gotującego się mleka, ale już gorącego. Trochę dłużej czekam na zgęstnienie, ale wtedy mogę kontrolować bo budyń nie robi się tak szybko :) pozdrawiam i zaglądaj do mnie częściej

  • Nowa

    Jestem w trakcie robienia . Wszystko wychodzi narazie idealnie,zostało przełożenie kremem . Mam 15 lat i lubię modzić w kuchni, ciasto wygląda obłędnie, dziękuję bardzo za udostępnienie przepisu ! ;)

    • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

      Wow 15 lat i już pieczesz :) podziwiam

      • Midux

        Ja mam 13 i piekę :D

  • Kinga

    Wypróbowałam pani przepis i nie zawiodłam się.Polecam!!!

    • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

      :) cieszę się i dziękuję za skorzystanie z mojej strony

  • Sezon na smak

    Można kupić w Lidlu.

  • Weronika95

    czy mogę upiec w jednej tortownicy biszkopt i poprostu przekroić na pół?

    • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

      Oczywiscie :)

  • kasia

    Wlasnie robie budyn. Ale niestty mi nie wyszedl. Rozpuscilam make w mleku, zagotowalam mleko I cukier, wymieszalam z pierwsza mieszanina, ale gdy ponownie postawilam na gaz wyszly straszne grudy, to chyba maka. Dlaczego tak sie stalo?

    • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

      Czy przesialas make? Jesli tak to moze za wolno mieszalas podczas gestnienia masy. Budyn jesli nie ma duzo grudek wystarczy przepuscic przez sitko.

      • Marlena

        Zmiksować blenderem :)

  • yotwu

    Upieklam sobie na urodziny ale lekko zmodyfikowany. Zamiast domowego budyniu uzylam kupnego kokosowego i dodalam ananas z puszki. Co do biszkoptu to nie moge przestac sie zachwycac! Cudownie rosnie, malo opada, jest wilgotny i przepyszny!

    • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

      Cieszie sie tylko szkoda, ze nie moge zobaczyc jak wyszedl moze nastepnym razem? ☺ Biszkopt mniej opada poniewaz jest na proszku budyniowym. Dzieki wielkie za komentarz

      • yotwu

        Udalo mi sie zrobic zdjecie ostatniego kawalka.

        • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

          Perfekcyjnie mogłabym nawet powiedzieć, że lepiej ode mnie :) hihi

  • paulina

    Dobry wieczór chciałam zapytać o ten budyń własnej roboty własnie robie to ciasto i budyń w smaku jest troche mączny mało smaczny co prawda jeszcze nie wystygł ale mam obawy co do niego i nie wiem czy mieszać go z masłem i wiórkami czy dokonać jakiejś modyfikacji?

    • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

      Hej, jesli jest za malo slodki mozesz dodac wiecej cukru, ale uwierz mi po dodaniu masla i wiorkow masa bedzie lepsza. A pozatym krem w polaczeniu z ciastem bedzie super zobaczysz. Ja po zrobieniu dostawalam same pochwaly :-)

  • Danuta Gryzak

    Rewelacja pieklam na kumunie wnuka zachwyt

  • Monika

    A czy zechciałaby Pani podać proporcje do blaszki do pieczenia o wymiarach 30cmx40cm? Szczególnie biszkoptu. Z góry dziękuję za spełnienie mojej prośby.

    • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

      Zrobiłabym z 1,5 porcji składników lub podwoiłabym dla pewności :) Jeśli wyszedłby wyższy biszkopt można by było przekroić na 3 cześć :)

  • nela

    pierszy raz robilam rafaello i nie moglam zdecydowac sie na przepis. wybrałam Pani i powiem szczerze ze to byl strzal w przyslowiowa 10 :) co prawda nie posiadam 2 tortownic (w kuchni jestem amatorem ale wielkim lasuchem :) ) ale biszkopot spokojnie wyrosl na jednej tylko zmiejszylam tem do 170 i pieklam poprostu do suchego patyczka :) ciesto wyszlo super! krem poprostu rewelacja, jest odpowiednio slodki i konsystencja bardzo fajna bo sie nie rozpada :) w imieniu moim i reszty pochlaniaczy tego ciasta dziekuje za przepis :)

    • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

      :) bardzo sie ciesze, ze smakowalo i zapraszam czesciej po inne przepisy :D

  • Betina321

    Wygląda wspaniale… Czy jeśli upiekę biszkopt w formie 20 cm, to da się go przekroić na 3 blaty? Gdzie kupię takie płatki kokosowe?

    • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

      Witam, powinno wystarczyć na 3 blaty :) a tzw. chipsy kokosowe kupuje czasami na allegro

      • Betina321

        Bardzo dziękuję za odpowiedź. :-) Jeszcze tylko jedno pytanie. Ten budyń w proszku to mniejsze czy większe opakowanie?

        • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

          mniejsze 40g :)

  • Marlena

    To jutro działam z rafaello :)

  • Marlena

    Biszkopt wyszedl duzy wiec przekroilam na 3 czesci. Na gore dodałam ananas i dobrze sie komponuje. Ciasto 1 klasa!

    • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

      bardzo się ciesze :)

  • dodek

    a mi masa wyszla gumowa dlaczego? :O

  • Magdalena MP

    zrobilam chlodzi sie:)

  • paucia2200

    Czy można z tego przepisu na krem zrobic inny smak ? np. z dodatkiem kawy albo kakao ?

    • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

      Myślę, że można łączyć np. z kawą, cappuccino lub kakao oraz nutellą :)

  • http://countryavenue.com/ countryavenue

    Mmmm…. Zaletą ciast jest to, że piecze się je na tyle duże, że wystarczają na dłużej. A rafaello już dawno nie jadłam… Szkoda, że u mnie z pieczeniem w kratkę – raz mi coś wychodzi, raz nie. Takiego jak na zdjęciach na pewno nie zrobię, nie mam aż tak wprawionej ręki. Ciekawa jestem, po jakim czasie można już tworzyć takie cuda. Pewnie w cukiernictwie spędziło się sporo lat. Na gospodynię domową mi to nie wygląda :)

  • Agnieszka Mikołajczyk
    • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

      Świetnie :) dziękuję za zdjęcia :)

  • Anna Boruch

    Witam. Proszę o poradę. Czy ktoś może powiedzieć które ciasto rafaello będzie lepsze te na słonych krakersach czy to na biszkopcie? Dziękuję ;)

  • Joanna Nieroda

    Pani Aneto dziekuje za wspaniały przepis!!! Tort przepiękny i wierze ze i będzie smakował wyśmienicie gdyż narazie chłodzi się w lodowce. Kolejny przepis od Pani i kolejny uśmiech od ucha do ucha na mojej twarzy. Bardzo dziekuje. Dzięki takim ludziom jak Pani aż chce się piec, udoskonalać się w pieczeniu i mieć z tego później satysfakcję.pozdrawiam serdecznie.

    • http://www.ilovebake.pl/ Ilovebake

      Bardzo dziękuję za tak miłe słowa. Dzięki takim ludziom jak Pani chce mi się piec :D. Pozdrawiam życząc Wesołych Swiat Wielkanocnych :)

  • Joanna Nieroda

Może to Cię zainteresuje